Jumat, 03 Oktober 2014

SEORANG LELAKI....


lama tak kujumpai dirimu...
lelaki dengan wajah yang lugu,
lelaki dengan mata sayu,
lelaki dengan senyum ragu,
begitu sederhana
lelaki tanpa keakuan, apa adanya
lelaki yang polos
tanpa rayu untuk menggugahku
hebat
sungguh jujur, aku suka
tanpa kemunafikan
mana kusangka, hingga kini kamu membelengguku
istimewa
tanpa paksa aku jatuh padamu
harapku, dan mungkin harapmu, kamu pelabuhanku
lelakiku.. yang selalu merindu
lelaki yang kurindu
kamu dan aku kini jauh, tanpa pandang
tanpa sentuh, 
kamu kurasa ditiap khayalku
lihat gambarmu lagi, 
kulihat kamu lagi menari di mimpi yang aku cipta
disini, ruang khusus tercipta buat kamu
kamu datang tiap waktu,
lelakiku, seorang lelaki dengan senyum lugu, sipu malu, aku rindu

-MCA-





Tidak ada komentar:

Posting Komentar